Geschillen / Klachten

Een geschil kan door van alles ontstaan. Zaak is om er zo snel mogelijk vanaf te komen, of u nu de klager of de aangeklaagde bent.  Ga niet te snel dreigen met allerlei zaken maar pak de telefoon en probeer het geschil uit te praten of ga, als je daar zelf achter staat, op zoek naar een compromis. Heel veel geschillen worden al opgelost door onderling overleg. Maar goed ook, anders zou het wel erg druk worden bij de rechters in het land.

Kiest u voor mediation en probeert u er door middel van gesprekken uit te komen? Of start u een procedure bij de rechtbank? Hoe dan ook wij kunnen u verder helpen!

Een goede juridische brief schrijven kan dan moeilijk voor u zijn. Ook al weet u zelf goed wat u wilt zeggen het is best moeilijk om dat in een juridische brief goed te verwoorden. Een juridische brief moet direct doeltreffend zijn en uw juridisch standpunt helder en duidelijk weergeven. Niet te lang en te algemeen maar krachtig, kort en bondig. Dat zijn de eigenschappen van een goede juridische brief.

Een juridische brief op maat laat ook direct zien dat een jurist bij het conflict betrokken is. Een duidelijke waarschuwing voor iedere wederpartij dat u niet met zich laat sollen. Een voorbeeldbrief gebruiken lijkt handig en gemakkelijk omdat deze vaak gratis te downloaden is. Het grote nadeel van een voorbeeldbrief is echter dat ze niet concreet zijn en nooit is toegesneden op uw eigen concrete situatie en dat is wel een belangrijke eis voor een juridische brief die hout snijdt. 

Wij kennen de wegen in het juridisch doolhof kunnen snel een juridische brief op maat maken. U hoeft dus niet zelf te prutsen met voorbeeldbrieven. Zeker niet als een juridische brief op maat al voor een scherpe prijs kan worden besteld. Een goede juridische brief is daarnaast een mooi visite kaartje voor elke ondernemer of particulier. Wacht dus bij geschillen/klachten nooit te lang met het versturen van een juridische brief of mail.

12dd
error: